دروس ششم

دروس کلاس ششم

دروس ششم

دروس کلاس ششم



دانلود کتاب سیاحت غرب وبسیاری کتاب هیجانی و متنوع دیگر

دانلود کتاب سیاحت غرب

سیاحت غرب

نام کتاب : سیاحت غرب

نویسنده : محمدحسن نجفی قوچانی

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۱۸۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :۵,۳۱۰ کیلوبایت

توضیحات : یکی از مشهورترین کتبی که در سده ی اخیر تالیف شده کتابی است که شادروان آقا نجفی قوچانی با نام سیاحت غرب یا سرنوشت ارواح بعد از مرگ نگاشته است. مرحوم قوچانی با اینکه یک روحانی بود اما همانند یک رمان نویس حرفه ای،به شرح داستان خویش پس از مرگ خود می پردازد،و خواننده را با ترس ها و حوادثی که پس از مرگ گریبانگیرش می شود آشنا می کند. نثر کتاب مانند دیگر کتاب نجفی قوچانی «سیاحت شرق» که خود زیست نامه ی اوست،پخته و مشحون از تعبیرات و اصطلاحات فقهی-فلسفی و حکمی است. قوچانی خود اهل ریاضت ها و سیر و سلوک بوده است،و بعضی از این کتاب به عنوان مکاشفه ی او نام برده اند.اما بعضی دیگر این ادعا را رد کرده و صرفا آن را داستانی تخیلی عنوان کرده اند که نویسنده با استفاده از آیات و روایات و مسائلی که حکما گفته اند به نگاشتن آن اقدام کرده است. کتاب قوچانی اینگونه آغاز می شود:

و من مُردم . . . پس دیدم ایستاده ام،و بیماری بدنی که داشتم ندارم و تندرستم. خویشان من در اطرافم جنازه برایم گریه می کنند، و من از گریه ی آنها اندوهگینم و به آنها می گویم نمرده ام،بلکه بیماری ام رفع شده است! اما کسی به من گوش نمی کند… گویا مرا نمی بینند و صدای مرا نمی شنوند. جنازه را بعد از غسل به قبرستان بردند، و من نیز جز مشیعین رفتم و در میان آنها بعضی جانوران وحشی و درندگان از هر قبیل می دیدم،که از آنها وحشت داشتم،اما دیگران از آنها وحشت نداشتند. ناگهان…

کتابهای مشابه :






دانلود کتاب آموزش قدم به قدم و تصویری نرم افزار Matlab

نرم افزار متلب

نام کتاب : آموزش قدم به قدم و تصویری نرم افزار Matlab

نویسنده : سید مجتبی میرجوادی

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۱۸۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :۵,۳۲۰ کیلوبایت

توضیحات : متلب یکی از زبان های سطح بالا با تمرکز بر تکنیک های محاسباتی است. این نرم افزار محیطی مناسب برای انجام عملیات های ریاضی ٬ تحلیل های آماری ٬ بهینه سازی های ایجاد محیط های ویژوال و برنامه نویسی آن را همزمان فراهم کرده است. نام متلب از حروف ابتدایی Matrix Labratory آمده است. متلب یک محیط نرم‌افزاری برای انجام محاسبات عددی و یک زبان‌ برنامه‌نویسی نسل چهارم است. واژهٔ متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌است که از ترکیب دو واژهٔ ماتریکس و آزمایشگاه ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند. کار کردن با ماتریس‌ها در متلب بسیار ساده است.

کتابهای مشابه :







دانلود کتاب این جهان سرشار از شگفتیها

این جهان سرشار از شگفتیها

نام کتاب : این جهان سرشار از شگفتیها

نویسنده : ولادی‍م‍ی‍ر اس‍پ‍ی‍ری‍دون‍ووی‍چ گت

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۱۶۱

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :۴,۷۴۰ کیلوبایت

توضیحات : نام اصلی کتاب حاضر، “این جهان سرشار از شگفتیها، اما قابل شناخت” است و نویسنده آن استاد فلسفه و سردبیر مجله علوم فلسفی است. وی در حل برخی مسائل ماتریالیسم دیالیکتیک و فلسفه علوم نقش چشمگیری داشته و رساله ها و مقالات علمی متعددی تالیف کرده است. او در این کتاب نشان میدهد که پیشرفت علوم سبب انعکاس هرچه ژرفتر تنوع بی پایان جهان مادی در قوانین و مقولات علمی میگردد.

کتابهای مشابه :








دانلود کتاب فارسنامه ابن بلخی

فارسنامه

نام کتاب : فارسنامه

نویسنده : ابن بلخی

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۲۴۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :۴,۹۶۰ کیلوبایت

توضیحات :فارس‌نامه کتابی‌است پیرامون تاریخ و جغرافیای پارس که در دههٔ نخست قرن ششم هجری قمری نوشته شده‌است. نام نویسندهٔ کتاب مشخّص نیست، ولی نویسنده خود در دیباچهٔ کتاب نسب نیایش را از بلخ و خویشتن را زاده و پرورده در پارس ذکر می‌کند. از این رو معمولاً از وی با نام ابن بلخی یاد می‌شود. بخش جغرافیای فارس‌نامه به خاطر اطلاعات بدیعی که در آن یافت می‌شود نزد پژوهشگران بسیار ارزشمند است، بخش تاریخ کتاب عمدتاً منطبق با تواریخ پیشین یا حتی مأخوذ از آنهاست، گرچه گاه اطلاعات اضافه‌ای هم در آن یافت می‌شود. بخش تاریخ این اهمیت را می‌دارد که نخستین تألیف (در مقابل ترجمه) پیرامون تاریخ ایران به زبان فارسی است که به دست ما رسیده‌است.

کتابهای مشابه :

دانلود کتاب آموزش جامع فیلمبرداری

فیلمبرداری

نام کتاب : آموزش جامع فیلمبرداری

نویسنده : سید میثم موسوی

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۴۶

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :۱,۲۱۰ کیلوبایت

توضیحات : فیلمبرداری یکی ازحرفه هایی است که بسیار پیچیده ،فنی و توام با هنر است. امروزه دوربینهای دیجیتالی به مدد تکنولوژی های روز کار را بسیار آسان کرده است. فقط کافی است دوربین را روشن کرده و دکمه استارت را بزنیم. همه چیز به طور اتوماتیک تنظیم شده و تصویر روشن و واضحی را در روی نوار ویدیویی یا هارد دوربین ضبط خواهد کرد. هر چند که اگر برای اولین بار فیلمبرداری کنید، هیجان زده خواهید شد. زیرا ثبت لحظات مهم و مورد نظر شما و بازبینی آنها احساس شور و شعف درشما ایجاد خواهد کرد. اما پس ازمدتی هیجانات اولیه فروکش کرده و واقع بینانه تربه تصاویر نگاه خواهید کرد دراین هنگام است که تصاویر شما چندان برایتان خوشایند نخواهدبود. یک فرق بزرگی را با فیلمهایی که در تلویزیون و سینمامی بینید احساس خواهید کرد. اگر آدم منصفی باشید قبول خواهید کرد که فیلمبرداری کارش فقط روشن و خاموش کردن دوربین نیست بلکه کاری است پیچیده، فنی و حرفه ای است که اگر با همدیگر تلفیق شوند چیزی خلق خواهد کردکه اسم آن هنر فیلمبرداری است وصاحب آن حرفه را فیلمبردار (فیلمبردار دوربین ویدیویی را تصویربردار مینامندکه به غلط ما نیز فیلمبردار می گوییم)

کتابهای مشابه :